روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۱ چهارشنبه ۲ آذر - شماره 4256

مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران اعلام شد؛

غیرحضوری شدن تمامی مدارس استان تهران  بجز ۳ شهرستان

 معاون استاندار تهران اعلام کرد که تمامی مقاطع تحصیلی در تهران و برخی شهرستان‌های استان تهران غیرحضوری شد.
عابد ملکی در تشریح مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران گفت: مهدهای کودک و پیش‌دبستانی فردا (چهارشنبه) دوم آذرماه تعطیل خواهند بود. همچنین تمامی مقاطع تحصیلی در تهران و تمامی شهرستانهای این استان به جز شهرستان‌های پردیس، فیروزکوه و دماوند به صورت غیرحضوری و مجازی دایر خواهند بود.
معاون استاندار تهران افزود: این مصوبه برای تمامی شهرستان‌های استان تهران به جز پردیس، دماوند و فیروزکوه اجرایی خواهد شد.
وی تاکید کرد: برای فردا فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز ممنوع است و فروش مجوز روزانه طرح و ترافیک توسط شهرداری تهران تا روز پنجشنبه ممنوع خواهد بود.
شهروندان ضمن همکاری از ترددهای غیرضرور خودداری کنند و در صورت لزوم حتما از ماسک مناسب N۹۵ استفاده کنند.
معاون استاندار تاکید کرد شرایط پایداری هوا با توجه به پیش‌بینی‌ها احتمالا تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت.
بنابراین گزارش، اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران نیز اعلام کرد با توجه به استمرار آلودگی هوا در کلانشهر تهران و در راستای مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استانداری تهران، در تمامی مدارس  پایتخت، آموزش در روز چهارشنبه دوم آذر ۱۴۰۱ به صورت مجازی برگزار می شود.
شایان ذکر است تمامی مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی تهران نیز فردا چهارشنبه دوم آذر ۱۴۰۱ تعطیل خواهند بود و تمامی مقاطع تحصیلی به صورت  مجازی فعالیت آموزشی خواهند داشت.

بارش پراکنده در تهران از چهارشنبه
 بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان، پایداری جو و کاهش کیفیت هوا و طی روز چهارشنبه تا صبح پنجشنبه (۲ تا ۳ آذر)بارش خفیف و کاهش دما در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی با ادامه پایداری و سکون نسبی هوا آسمان استان صاف و بدون وزش باد قابل ملاحظه خواهد بود که بر این اساس شرایط برای انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا تا پایان هفته در مناطق شهری پر تردد پیش‌بینی می‌شود.
طی روز چهارشنبه تا صبح پنجشنبه (۲ تا ۳ آذر) با عبور موج کم دامنه از نوار شمالی استان، افزایش ابرناکی، احتمال بارش خفیف و پراکنده و کاهش دما در ارتفاعات استان دور از انتظار نیست.
 با عبور و فعالیت سامانه بارشی در روز شنبه (۵ آدر) در بیشتر مناطق استان بارش باران در برخی مناطق رگبار و رعدوبرق و در ارتفاعات بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۵- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.
آسمان تهران فردا (۲ آذر ) نیمه‌ابری همراه با غبار محلی و در بعضی ساعات غبارآلود با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه
 (۳ آذر ) صاف همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران:
مطالعات ایران درباره تغییر اقلیم
از تحقیقات معتبر جهانی است
 نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران، مطالعات جمهوری اسلامی ایران درباره تغییرات آب و هوایی و اقلیم را در زمره تحقیقات معتبر جهانی خواند.
دکتر جعفر حسین با بیان این مطلب در نشست «بهبود مصرف انرژی در بخش بهداشت و درمان در پاسخ به تغییر اقلیم» که با حضور نمایندگان و کارشناسان معاونت بهداشت وزارت بهداشت، یونیدو (سازمان توسعه صنعتی ملل متحد) و سازمان بهداشت جهانی در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: دولت ایران با همکاری ما و یونیدو در حال انجام یک پروژه مشترک درباره نتایج تغییرات آب و هوایی و اقلیم در حوزه سلامت است که خوشبختانه تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.
وی با بیان این که این پروژه به صورت پایلوت در استان‌های گلستان و کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است، گفت: چندی پیش کارگاهی در همین زمینه در استان گلستان برگزار شد و نشان از تلاش دستگاه‌ها و سازمان‌ها و اهتمام دولت ایران در انجام پروژه داشت.
وی با تاکید براین که سازمان بهداشت جهانی و یونیدو بر انجام تعهدات خود در قبال این پروژه مصمم هستند، اظهار داشت: دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر سازمان بهداشت جهانی در آخرین اطلاعیه مشترک‌شان در خصوص تغییر اقلیم بر ساختار و بافت جوامع اشاره کردند و بر توجه جدی به مواردی از جمله آلودگی هوا و آب ناسالم که ناشی از پیامدهای این تغییرات است، تاکید کردند.
نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران با اشاره به این که بسیاری از کشورها فاقد این پروژه هستند، ادامه داد: ایران مطالعات خوبی در بخش سلامت محیط و کار مبتنی بر تاثیرات محیط زیست بر ساختار سلامت انجام داده که یکی از مطالعات قابل اتکاء در سطح جهان در این زمینه محسوب می شود.
دکتر جعفر حسین ادامه داد: توجه به مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت در تمام بخش‌ها به انجام کارهای بزرگ درباره تغییرات آب و هوایی و اقیلم کمک خواهد کرد. خوشبختانه ایران بر تعهد جهانی خود مبنی بر کاهش رد پای کربن در میان مدت و دراز مدت پایبند بوده است.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی پیچیدگی‌های روابط بین‌الملل ایران به دلیل تحریم ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: در عین حال ایران با وجود چنین مشکلاتی تعهد خود را برای انجام پروژه مشترک با سازمان بهداشت جهانی و یونیدو نشان داده است و این بهترین خدماتی است که یک دولت می‌تواند در جهت توسعه سلامت ارائه دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد
لزوم نگاه ویژه به مسائل کلان و راهبردی استان تهران
 یک نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بر لزوم نگاه ویژه به مسائل کلان و راهبردی استان تهران تاکید کرد.
تقی زاده در آیین تکریم و معارفه استاندار تهران گفت: از زحمات استاندار قبلی و تلاشهایی که در طول مدت مسئولیت داشتند تقدیر می کنم. استان تهران علیرغم پایتخت بودن و آوازه ای که از دور دارد استانی است که با مسائل مختلفی به واسطه پایتختی با آن روبه روست، مسائلی که باید مدیران استان آن را حل و فصل کند.
وی افزود: بعضا شاهد هستیم استان تهران در بسیاری شاخص ها پایین است و ما به عنوان نمایندگان مردم تهران انتظار توجه ویژه ای برای ارتقای این شاخص ها داریم. باید قابلیت استان تهران به خوبی دیده شود. نیازمند این هستیم که مسائل کلان و راهبردهای تهران فارغ از پایتخت بودن آن به صورت جداگانه دیده شود؛ مسائل و مشکلاتی همچون آلودگی هوا، موضوع آب و انرژی و حمل و نقل که البته بسیاری از این موارد نیاز دارد که با کمک مدیریت محلی و شهرداری تهران حل  و فصل شود و ما نیز به عنوان نمایندگان مردم تهران در کنار مسئولین هستیم.
بر اساس این گزارش، در بخش دیگری از این مراسم نوش آبادی دیگر نماینده مجلس گفت: به جهت اهمیت استان تهران و ضرورت خدمت رسانی و حل مشکلات این استان به عنوان پایتخت باید نگاه ویژه ای به موضوعات آن وجود داشته باشد. قطعا امروز امکانات نظامی، اقتصادی و فرهنگی و رسانه ای به عنوان یک قدرت قلمداد می شود و حتی قدرت رسانه ای از قدرت نظامی می تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد؛ لذا در این بخش نیازمند کار تلاش و خدمت بیشتر هستیم.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: ایشان تاکید کردند که در این کشور باید نهضت خدمت سرلوحه کار همه مسوولان قرار گیرد. در دولت حضرت ولیعصر گفتمان اصلی خدمت است و خداوند امام عصر را برای دو ماموریت خدمت به مردم اعزام می کند که آن دو ماموریت سازندگی، عمران و رفاه مردم و تامین آسایش روحی و روانی مردم است.
وی گفت: امنیت و ثبات محصول تلاش و کار و خدمت و سازندگی است. اگر معیشت و اقتصاد مردم مورد توجه قرار گیرد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد؛ البته خدمت نباید خدمت مرسوم اداری باشد بلکه امروز کشور نیازمند خدمت جهادی و انقلابی است که در فرمایشات رهبری نیز بارها مورد تاکید قرار گرفته است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن قدردانی از تلاش های محسن منصوری استاندار سابق گفت: برای سمت جدید آقای منصوری ضمن عرض تبریک آرزوی موفقیت دارم و برای آقای فخاری استاندار جدید تهران نیز که تجربیات بسیاری دارند آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم منشاء خیر و تلاش باشد. امیدواریم با تلاش نمایندگان مجلس و دولت بتوانیم مشکلات استان تهران را حل و فصل کنیم.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه